2015. március 3., kedd

A Galaxis Útikalauz stopposoknak




Ez a történet a szörnyen ostoba csütörtökről és a rendkívüli következményeiről szól, és arról, hogy miért sokkal biztonságosabb a világegyetem, ha van nálunk egy törülköző. Ez a történet emellett egy könyvről is szól, melynek címe: GALAXIS Útikalauz stopposoknak. Ez nem földi könyv, sosem adták ki a Földön, és a szörnyű katasztrófát megelőzően egyetlen földlakó se látta vagy hallott róla. A könyv mindazonáltal szerfelett figyelemreméltó. Valószínűleg ez a legfigyelemreméltóbb könyv, ami csak napvilágot látott a Kisgöncöl óriási kiadóhivatalainak gondozásában - bár a földlakók ezekről se hallottak. Ez a könyv nem csupán hallatlanul figyelemreméltó, hanem elképesztően sikeres is. Népszerűbb, mint a Mennyei Házi Mindentudó, jobban fogy, mint a Hatvanhárom További Figura Súlytalanság Esetére című illusztrált kiadvány, és ellentmondásosabb, mint Oolon Coluphid filozófiai bombaként robbanó trilógiája: a Hol Tévedett Isten,a Még Néhány Isten Legsúlyosabb Tévedéseiből és a Végül Is Kicsoda Ez Az Isten Egyáltalán? A Galaxis Külső Peremének néhány liberálisabb civilizációja számára a GALAXIS Útikalauz már kiszorította a hatalmas Encyclopaedia Galacticát, s egydül tölti be az összes tudás és bölcsesség tárházának szerepét, mert noha sok benne a hézag, és tele van kétes, de legalábbis üvöltően pontatlan adattal, két fontos vonatkozásban felülmúlja kevésbé szárnyaló elődjét. Egyrészt némileg olcsóbb. Másrészt borítóján a következő szavak láthatók, szép nagy betűkkel szedve: NE ESS PÁNIKBA!

A Galaxis útikalauz stopposoknak határozottan, minden kétséget kizárva a sci-fi irodalom egyik legjelentősebb (és egyben egyik legjobb) példánya. Ez egy kellemes, megnyugtató, mókás elragadó könyv mérhetetlen angolsággal. És ezt halál komolyan mondom. Ez a könyv annyira angol, hogy az már szinte fáj (a jó értelemben!), a beszéd stílusa a szereplőknek, a mérhetetlen udvariasság és az a tény, hogy a Föld megsemmisülése után Arthur (a főhős) leginkább a teát hiányolja! Nem a családját, macskáját, kutyáját, otthonát, bármit! NEM, Ő A TEÁT! Oké, oké abbahagytam.
Szóval a történet, Arthur és Ford útját kíséri végig az univerzumon társakkal, segítőkkel hátráltatokkal, tudjátok.  A történet szörnyen szürreális, és humoros, az a klasszik angol humor. Imádtam olvasni, a személyes kedvencem nekem Marvin. a depressziós robot volt, de erre majd később visszatérek.
A könyv olvasása után nem leszel ugyan az a ember. Miután olvastad a könyvet, matekon nem tudod majd visszatartani a nevetést, ha az eredmény 42 lesz. A törülköződ is különösen fontossá válik majd. Nekem az a csodálatos kötet van meg, ami magába foglalja a trilógia mind az öt részét ( igen, 5 részes trilógia), tehát értelemszerűen eléggé nagy. Majd beleszakadtam, mire minden cuccommal együtt elvittem a suliba, de megérte, mert bearanyozta a napomat. Lehetetlen letenni, mert annyira magával ragadó a stílus.
A karakterek szerintem tökéletesek voltak, nem voltak sablonosak és többnyire szerethetőek is voltak. Nekem a személyes kedvencem Marvin volt, imádtam a karakterét és azt, hogy mindig szörnyen lehangolt volt, pl. A vogonok elől menekülünk-> Marvin lehangolt. Megmenekültünk-> Marvin lehangolt. Megtaláltuk.a bolygót, amiért átszeltük a galaxist-> Marvin lehangolt. Az egyik rakéta átváltozott bálnává, a másik virággá-> Marvin lehangolt.
Én személy szerint előbb láttam a filmet, mint olvastam volna a könyvet. A könyv messze jobb, de egy dolgot mégiscsak hozzátett a történethez, a filmben Alan Rickman (alias Piton) volt Marvin hangja, így mikor a könyvet olvastam, Marvin az ő hangján szólt, ami nekem egy külön élvezet volt. Na ennyit Marvinról mára.
Annyira nem eseménydús a történet, ezért, ha nehezen is, de az ember bármikor le tudja tenni.
A könyv voltaképpen kettő az egyben, mert ott a történet és az útikalauz. Én imádtam szócikkeit az útikalauznak, a vogonos a kedvencem, noha a film után a delfines részt is nagyon megkedveltem-az a dal a film elején, hát az brutális, 1 óráig szólt a fejembe...-  szerintem, ha néhány tankönyv így lenne megfogalmazva, akkor a tanulás is élvezetesebb volna.

Hát nekem most ennyi jut eszembe, akit érdekel a könyv az menjen és szerezze meg most! Akit nem, az nézze meg ezt a videót és térjen jobb belátásra.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése