2015. július 19., vasárnap

If I Stay


És te hogyan döntenél?
Képzeld el, hogy mindened megvan, amiről csak egy lány álmodhat. A szüleid jó fejek, mindig megértenek és melletted állnak. Az öcséd a legédesebb kiskölyök a világon. A város legígéretesebb rockbandájának frontemberével jársz, aki nem elég, hogy eredeti és különleges, de imád is téged. A zenei tehetséged szélesre tárta előtted a világ kapuit.
Képzeld el, hogy aznap, mikor leesik az első hó, mindezt elveszítheted.
Amikor életedben először kell komoly döntést hoznod, nem áll melletted senki, akitől segítséget remélhetnél. Élet és halál között kell választanod. Az életed soha nem lehet olyan, mint amilyennek ismerted. A halálról semmit sem tudsz.
Te mit tennél? Harcolnál vagy feladnád? Mennél vagy maradnál?



Wow. Hát gyerekek én lefagytam. Ez a könyv… ez a könyv olyan volt, mint egy cserbenhagyásos gázolás. Láttad jönni, nem tehettél ellene semmit, és a végén magára hagyott összetörve, üresen. Olyan, mint a Csillagainkban a hiba, mindvégig meg van benned a remény, hogy a végén felébredsz ebből az egészből. A könyv a maga stílusában tökéletes volt, megvolt a romantika, a fájdalom, a rettegés, a kétségbeesés, a felszabadulás és a tisztító tűz is. Ezt a kijelentést lehet megfogom bánni, és lehet csak azért mondom most ezt, mert még mindig sokkos állapotba vagyok, de nekem ez a könyv jobban tetszett, mint a csillagainkban a hiba. Lehet csak azért mert könnyebben azonosultam a szereplőkkel, lehet, mert a végén kaptunk egyfajta Happy Endet, lehet csak azért, mert a másiknál nem igazán hagytam magamat bevonni a történetbe ( az más kérdés, hogy ugyan úgy berántott, pont nem izgatta az, hogy hagyom-e magamat vagy nem).

Na mindegy, a történet fenomenális, és egy nagyon hosszú gyógyulási folyamat fogja követni. Igazából már majdnem egy hete befejeztem, csak közbe jött a lakás felújítás és nem volt időm kellően elgondolkozni rajta. Ma viszont úgy döntöttem, hogy megnézem a filmet, és az előző hét elfojtott érzelmei árvízként törték rám. Szóval egy roncs vagyok…..

A könyvet még nagyon régen novemberben láttam a könyvesboltban angolul, el is döntöttem ,hogy megveszem, de a Gyűrűk Ura elcsábított, mikor visszamentem érte, már nem volt ott. Májusban megrendeltem és 6.án meg is jött, a német vizsgám eredményével és egy meglepi gördeszkával. Egy könyv közepén voltam és az új deszka túlságosan lekötött, ahhoz, hogy neki álljak. Aztán egyik este, mikor nem tudtam mit olvassak, megláttam és neki estem. Hajnali 3kor már nem bírtam nyitva tartani a szememet, pedig megpróbáltam. A könyvet két nap a alatt elolvastam, két napon át a gyomrom folyamatos görcsben volt és a sírás szélén táncoltam és teljesen elzártam magamat a külvilágtól. Na ennyi elég volt belőlem, meg az érzelmeimből, nézzük a történetet és a szereplőket.

A könyv ott kezdődik, hogy Mia felkel, csodálatos és visszamegy aludni. Nem. Felkel, nem kell suliba menni, elmegy családilag rokon nézőbe és BUMMMM. Innentől kezdve már 2 Mia van a narrátor, a lélek és a test. 2 részre lehet a könyvet szedni a múlbéli eseményekre és a most történő dolgokra. Ez egy nagyon nehéz forma, nagy kihívás szerintem, mert elkell dönteni mikor, szakítjuk el az olvasót a helyszínről és rakjuk bele egy másikba. Ez sok helyen nagyon idegesítő, például mikor bonyodalom van (nem akarok konkrétumot mondani, mert az spoileres lenne) akkor foggal körömmel ragaszkodunk a helyszínhez, mert egyszerűen tudni akarjuk mi lesz. és utána 10 oldalon keresztül olvasni arról, hogy mi volt a múltban őrjítő. Ugyan akkor a visszaemlékezések olyanok, mintha a csontjainkat törnék darabokra, mert egyszerűen annyira szép és boldog, hogy a tudata, hogy vége van és ez…. megöli egy kis részedet. Olyan szépen van megírva, és ahhh. Olyan szomorú….

Mia egy remekül megcsinált karakter, a YA könyvek nagy része. ugyebár E/1-ben van megírva, pont mint ez. És ez egy akkora csapda tud lenni, mert sok helyen például esküdt ellenségemben az Alkonyatban, nem tudunk meg semmit Belláról! Egy főbb tulajdonságot se, DE itt. Olyan sok mindent tudunk meg róla a beszédén, gondolatain keresztül. A zene szeretete nagyon tiszta és nemes. Ahogy ír arról, hogy milyen érzés játszani a csellón az egy teljesen más perspektívába helyezi a világot. A szerelme is olyan gyönyörű, ahogy ez a két különböző ember egymásra talál és kitartanak egymás mellet nem törődve azzal, hogy mennyire eltérőek, és támogatják egymást, ez csak ez leírhatatlan érzéssel tölt el.

Adam az új férfi ideálom. Én imádom a rock, punk, hard rock, post-hardcore zenét, szóval egy Rocker pasi az álom maga, hát még ez a példány. Ahogy küzd Mia-ért, hogy bejusson hozzá, hogy életbe tartsa, az a egyik legromantikusabb dolog amit eddig olvastam, az, hogy elviszi arra a Yo-Yo Ma koncertre ezek mindig pillangókkal töltik meg a gyomromat, és ugyan akkor megszorongatják a szívemet.

A szülei az álom szülők nekem. A rocker anya, aki mindnekinek megtudja mondani a tutit, és nem izgatja a többiek véleménye, meg a dobos apuka, aki csak a gyerekeiért elmegy irodalom tanárnak, ez az álom. És annak ellenére, hogy Mia mennyivel másabb, is ugyanúgy mellette állnak. Vesznek neki csellót, és hallgatják a kocsiban a komolyzenét, noha nem is szeretik ez oltári. Teddy pedig az a kis öcs akiről szerintem mindenki álmodott. Kedves, aranyos, játékos, szeretet teljes, és nem agresszív annak ellenére, hogy egy született rocker (van egy ennyi idős unkatestvérem, és legtöbbször csak a fakard suhanását látom belőle -.-) A család elvesztése pedig olyan jól levan írva, annyira benne vannak az érzelmek, hogy legalább egy folyót sírtam mire a könyvnek vége lett.

A nagyszülők véleményem szerint a legerősebb karakterei az egésznek. Ahogy beszélnek Miahoz, bizalommal, és reménnyel, nem mutatják, hogy mennyire félnek, mert érte erősnek kell lenniük. A nagypapa, ahogy beszél hozzá, amit mond, az… az egyszerűen leírhatatlan, és nem tudom képes lennék-e erre, és igazából itt látszik leginkább az, hogy mennyire szeretik őt. Mert képesek lennének elengedni.

Én nem is tudom mit mondjak még, szerintem csodálatos könyv és nagyon erős. A film is remek szerintem, a könyv jobb, de a film is ott van a szeren. A legjobb dolog a filmben a Soundtrack. Én határozottan ajánlom, hogy amikor olvasod a könyvet ezt hallgasd, mert teljesen elrepít. Szerintem youtube-on is fent van, de én például Spotify-on hallgatom végtelenítve.


ÖÖÖÖÖÖÖSSSSSSSZZZZZZEEEEESSSSÍÍÍÍTTTÉÉÉÉÉÉSSSSS!

Ha szereted az ilyesfajta könyveket akkor feltétlenül olvasd el. Készülj fel arra, hogy teljesen megváltoztat és feltétlenül legyen nálad egy csomag papír zsebkendő, mert legalább egyszer elbőgőd magadat rajta. 

5/5 CSILLAG

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése